Rijksmuseum premiază reutilizarea creativă a colecțiilor sale.

Muzeul Național de Artă al Olandei a lansat de curând a doua ediție a competiției ”Make your own Masterpiece”, care premiază creativitatea în reutilizarea imaginilor din colecțiile sale disponibile online. Oricine se înscrie la concurs până în 15 martie se poate număra printre cei 10 câștigători, care beneficiază de promovare și premii în bani.

Imagine preluată din colecțiile Rijksstudio

Rijksmuseum, Muzeul Național de Artă al Olandei, a lansat de curând a doua ediție a competiției Make your own Masterpiece pentru Premiul Rijksstudio, invitând publicul să creeze produse noi cu imaginile puse la dispoziție sub licență deschisă în spațiul său virtual.

Despre Rijksmuseum am mai scris pe scurt și în raportul Cultura deschisă: context european și național. Este recunoscut drept unul dintre muzeele pioniere ale datelor deschise în cultură. La sfârșitul anului 2012, în cadrul său a fost lansat Rijksstudio, un spațiu virtual unde vizitatorii sunt încurajați să își curatorieze propria expoziție online, să descarce imagini din colecțiile muzeului, să le distribuie și să le reutilizeze așa cum doresc. Rijksstudio pune la dispoziția publicului 200.000 de lucrări digitizate, însoțite de metadate, pentru o experiență interactivă în cunoașterea artei și a istoriei olandeze. Rembrandt, Vermeer, Dürer, Michelangelo, Rubens sau van Gogh pot fi descărcați, decupați, reinterpretați, într-un proces creativ care îi aparține exclusiv utilizatorului. Rijksstudio funcționează integral sub licențe libere (copyright-free), iar lucrările din cadrul său sunt deja utilizate în creații vestimentare, în tatuaje sau producții de film.

Oricine poate lua parte la concursul Make your own masterpiece, indiferent de țara de proveniență, de profilul profesional sau de vârstă. Pentru a participa la concurs este suficient să aveți o idee creativă, pe care să o prezentați și să o trimiteți muzeului. Vă puteți exprima prin orice formă de artă, de la design, la arte plastice, arte aplicate, fotografie, video etc. Un juriu va selecta 10 câștigători care vor beneficia de promovare în cadrul Rijksmuseum. Primii 3 vor primi și premii în valoare de 10.000 de euro (marele premiu), 2.500 de euro (premiul II) și 1.000 de euro (premiul III).

Termenul limită de înscriere este 15 martie 2015. Pentru a participa la competiție trebuie să completați un formular de înscriere și să încărcați online un fișier PDF cu o descriere a designului propus și a felului în care l-ați creat (1.000 de cuvinte) sau cu un material video de cel mult 2 minute, precum și maximum 10 imagini care prezintă designul dumneavoastră.

Mai multe detalii găsiți pe pagina muzeului.

Dacă vă inspiră imaginile din Rijksstudio, nu stați pe gânduri și înscrieți-vă la concurs până duminica viitoare ! Succes!

Leave a comment

Your email address will not be published.


*