Legea educației și curriculum național în dezbatere

Curriculumul Național este cel mai important document de politici educaționale, chiar mai important decât legea educației, pentru că definește pe termen lung felul în care copiii noștri vor învăța. Este important să participăm la aceste procese, în ciuda eforturilor vizibile ale Ministerului Educației de a evita dezbaterea reală. Să citim deci documentele și să trimitem comentariile noastre.

Două dintre cele mai importante documente ce definesc educația publică în România sunt în(tr-un fel de) dezbatere publică: legea educației naționale și curriculumul național. Chiar dacă Ministerul Educației face eforturi vizibile să evite consultările, ar trebui la rândul nostru să le reamintim că vor scăpa așa ușor și să ne implicăm în aceste dezbateri.

Cabinetul ministrului-delegat pentru dialog social a transmis o invitație la consultări publice pe marginea proiectului de lege, pentru marți, 14 iulie. Persoanele interesate pot transmite comentarii în scris, folosind un format predefinit, și pot participa la dezbatere, unde vor fi luate în discuție comentariile primite. Iată documentele utile:

Pe site-ul Ministerului Educației a apărut, discret, un prim document care definește traiectoria adoptării unui nou curriculum național. Are numele „Repere pentru proiectarea și actualizarea Curriculumului Național”, este datat aprilie 2015 și are ca autor Institutul pentru Științele Educației. Ministerul ignoră, ca de obicei, prevederile legale privind transparența decizională: nu există persoană de contact și nu este un termen pentru trimiterea de observații. Putem presupune că termenul este minimul legal, de 10 zile, deci până pe 12 iulie, și că se folosește adresa generală de contact (de remarcat absența unei adrese de email de contact, o altă încălcare a legii).

Curriculumul Național este cel mai important document de politici educaționale, chiar mai important decât legea educației, pentru că definește pe termen lung felul în care copiii noștri vor învăța. Este important să participăm la aceste procese, în ciuda eforturilor vizibile ale Ministerului Educației de a evita dezbaterea reală. Să citim deci documentele și să trimitem comentariile noastre.

Nu în ultimul rând, legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, spune în art. 7, alin. (9) că „Autoritatea publica in cauza este obligata sa decida organizarea unei intalniri inc are sa se dezbata public proiectul de act normativ, daca acest lucru a fost cerut in scris de catre o asociatie legal constituita sau de catre o alta autoritate publica.” Putem, deci, solicita și o astfel de întâlnire, dacă sunt suficiente observații de substanță.

(sursa foto)

1 Comment on Legea educației și curriculum național în dezbatere

  1. Am doua observatii:
    1. In proiectul legii Educatiei propus spre dezbatere apare inca necesitatea ca elevul sa faca cerere pentru a NU participa la orele de religie, desi s-a hotarat deja ca acest lucru este gresit.
    2. Acum cateva luni, am scris Primului Ministru despre absentza adresei de email de pe site-ul MEN. Nu am primit nici un raspuns de la minister. Poate ar fi bine sa ii presam mai multi, ca sa intre in legalitate…

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Mediawise Society » Competențe digitale – mai mult decât TIC (2)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*